Amintiri cu brownie

Desi eu nu prea folosesc cuvantul in engleza, “brownie”, si initial am scris “Amintiri cu negresa”, mi s-a parut ca suna ciudat, si sigur nu ca titlul unui articol pe un blog culinar, asa ca l-am schimbat 🙂
Negresa glazurata fara mila este pentru mine de departe cea mai buna prajitura cu cacao, care in acelasi timp, imi aduce aminte de copilarie, fiind unul din deserturile preparate de mama mea destul de des. Dupa cum veti vedea mai jos in reteta, sunt ingrediente comune si banale, insa rezultatul te unge pe suflet, mai ales daca adaugi fulgi de cocos, de migdale, o cana de cafea, sau inghetata de vanilie.
Si cum intr-un articol anterior am explicat detaliat cat de mult imi plac biscuitii Oreo, normal ca am facut si negresa cu Oreo, si a fost una din cele mai bune idei pe care le-am avut. De asemenea, pentru ca nu-mi place sa folosesc coloranti alimentari, la candy bar-urile pe care le-am pregatit, am inlocuit faimoasele cupcakes cu negresa preparata in forma de briose, si a avut un succes minunat. Scuzati-mi modestia de azi, insa chiar am dreptate 🙂

1509828_726995677332575_676048023_n

Reteta suna asa:
Blat:
– 1 pachet unt/margarina
– 2 pahare zahar
– 4 oua
– 3/4 pahar apa/lapte
– 4-5 linguri cacao
– 2 pahare faina
– 1 plic praf de copt
Glazura:
– 1 pahar zahar
– 1/2 pachet unt/margarina
– 3/4 pahar apa/lapte
– 3-4 lingurite cacao
Magia incepe prin a amesteca intr-un vas pe aragaz untul/margarina, zaharul, lingurile de cacao, si laptele/apa pana se topesc, iar apoi compozitia se lasa la racit. Pentru a grabi procesul, puteti pune vasul pe o suprafata rece si sa amestecati cu lingura usor, insa, incercati pe cat posibil, sa nu o terminati. Tentatia este foarte mare, mirosul de cacao cu zahar topit va poate convinge sa faceti lucruri pe care nu vi le doriti 🙂
Separam apoi ouale, galbenusurile le adaugam peste compozitia racita, urmate de cele 2 pahare de faina, praful de copt, si la final, albusurile batute spuma. Urmeaza coacerea, dupa cum stiti deja, in cuptorul preincalzit, la 180 de grade, pana trece “testul scobitorii”.
Glazura se pregateste tot intr-un vas pe foc, adaugand toate ingredientele si amestecand pana zaharul si untul se topesc. Se adauga apoi fierbinte peste prajitura proaspat taiata, incercand acoperirea uniforma a tuturor bucatilor si colturilor.
Pozele de mai jos sunt de la diverse candy bar-uri, singurele momente cand au rezistat mai mult decat la mine in bucatarie pentru a fi fotografiate.

IMG_5384

12790968_1080284485337024_3053287368142053957_n

IMG_5002

O zi frumoasa si dulce!

 

 

Leave a comment